UŽÍVATEĽ NEPRIHLÁSENÝ
Cena :0 € Počet položiek:0

Správy od vody
Maďarsko 2011

Po nekonečnej zime kedy sa nemôžme venovať rybolovu sme sa s parťákom Pavlom Lúčanom rozhodli, že po prvý krát sa vydáme za kaprami do susedného Maďarska. Termín sme si stanovili od 10-teho do 17-teho apríla.

Konečne prišiel deň D a my vyrážame na cestu. kilometre odbúdali a približne o 11:30 sme na mieste. Pred našimi očami sa rozprestiera krásna 30ha voda a my plný očakávania vybaľujeme. Žiaľ tento deň sa Nám nepodarilo osadiť bójky a rozkŕmiť, nakoľko fúkal silný vietor a ísť na vodu bolo riskantné, tak aspoň nahadzujeme a ja odchádzam na prieskum k susedným rybárom. Tí ma žiaľ nepotešili. Za dva dni nemali totiž ulovenú rybu a až počas mojej návštevy sa im podaril kaprík okolo 4kg. Na protiľahlom brehu, kde lovili ich známi to vyzeralo trošku veselšie. Tam mali asi 5 rýb no hmotnosť nepresiahla hranicu 5kg a tak odchádzam za Palom so zmiešanými pocitmi a bolo mi jasné, že dostať odtiaľto rybu nad 10kg bude asi náročná úloha. To nám potvrdil aj Zsolti (správca jazera) pri jeho prvej návšteve vetou: "aprilis no big fish, cold water" , čo nám na pohode príliš nepridalo, no boli sme rozhodnutý bojovať, však po dlhej zime sme boli plný entuziazmu.

Ráno sa prebúdzame do slnečného dňa a keďže konečne aj vietor zoslabol, neváhame a ideme na vodu ešte pred raňajkami. Vytipovali sme si pre lov 3 miesta na ktorých sa hĺbka pohybovala okolo 3m. Dva z nich sme rozkŕmili tygrím orechom,GLM Betain peletami , Red Carp Ring pellets premium halibut a boilisom zo zmesi Red Spice Fish doplnenú o tekuté potravy Bloodworm Liquid a Spice Liver . Do týchto tekutých zložiek sme pridali ešte esenciu Lobster . Tretie lovné miesto som sa rozhodol kŕmiť iba s boilies, a to asi 10 goličiek ku montáži. Ako nástrahu som na tomto mieste prevažne používal konzervované boilies Scoberry a Pacific Fish.

Do utorňajšieho rána sme však bez záberu. Až približne o 9tej ráno to prišlo. razantný záber a hneď bolo jasné, že na druhej strane je ryba slušnej váhovej kategórie. Beriem podberák a skáčeme  do člna. po asi 10minútovom súboji podoberám Paľovi prvého maďarského kapra. Váha ukazuje slušných 11,2kg a úspešnou nástrahou bol boilies Rad Spice Fish.  Hneď prvou rybou sme si splnili stanovený cieľ, čo nás tešilo no pred sebou sme mali ešte takmer 5 dní chytania a nechceli sme sa uskromniť:-). Žiaľ tento deň to bola naša jediná ryba. V stredu sa mi pošťastil jeden cca 5kg kaprík,  a tak Paľo sa pokúsil o experiment. Na noc vyviezol montáž cca 50m pozdĺž brehu cca 5m od rákosia. Asi o 2:30 nás budí brutálna jazda na prút umiestnený práve ku rákosiu. Asi po 5 minútach podoberám krásneho lysca, ktorému sme navážili 11,4kg. Aj tejto rybe zachutilo boilies Red Spice Fish.

Posledného väčšieho kapra, ktorý vážil 12,2kg sa mi podarilo uloviť v piatok poobede. Záber prišiel z  miesta odkiaľ som zdolal pár menších rýb. Opäť bodoval Red Spice Fish s mini plavačkou Neon Ananás.

Počas celej výpravy sme ulovili 8 kaprov, z ktorých spomínané tri presiahli hranicu 10kg. Ostatné sa pohybovali na hranici 4-7kg. Nakoniec sme zhodnotili výpravu ako úspešnú, aj keď priznáme, že pred ňou sme očakávali od tohto revíru viac. No myslíme, že v danej dobe na tomto jazere sme obstáli výborne, vzhľadom na malú aktivitu rýb.

Za Successful baits SK

Ján Urban

COPYRIGHT © URBANCARP.SK 2012 ÚVOD  |   OBCHODNÉ PODMIENKY  |   O NÁS  |   SPRÁVY OD VODY  |   ČLÁNKY / VIDEÁ  |   KONTAKT DESIGNED BY ARTLANDIA